Ah meslek lisesi ah

Bundan 3-4 ay önce katsayı farkı kaldırılınca bazı meslek lisesine giden arkadaşlarımın sözleri kulağımda yankılanıyor hala. -Enayisin olum sen, ben üniversite sınavını kazanamazsam bile bir mesleğim var. hahahha!
Biz bitirdikde ne oldu meslek lisesini amele olduk bırak bu işleri mayk.
Ya meslek ya ünversite brisini seçiceksin kardeşim.

Seviyorum seni danıştay Bana sorarsanız ben bu işe en baştan karşıyım neden mi? bakın meslek lisesine veya imam hatip'e kayıt olan bir kişi katsayı farkını bilerek oralara gidiyor. Meslek lisesinin veya İmam hatip liselerinin kurulma amacı belli. Üniversitede yüksek yerlerde gözün varsa gitme o zaman meslek lisesine. Sonra da çıkıp katsayı eşitsizliği diye anırmana gerek yok ortalıkta. Hem gidip meslek lisesine bir meslek öğreneceksin hem de üniversitede ikinci meslek okuyacaksın nerde yoğurdun bolluğu? Ne var ki Danıştay katsayı farkını kaldırmanın eşitsizlik ve adaletsizlik olduğu kararına vardı ve yürütmeyi durdurma kararı aldı.

Şimdi bazıları çıkıp eylem falan yapacak ve ortalığı karıştırmaya çalışacak. İşlerine gelince Türkiye Cumhuriyeti bir hukuk devleti. İşlerine gelince de kendilerine haksızlık yapılmış.
Seviyorum seni danıştay
Meslek lisesine veya İmam Hatip'e giden arkadaşlarımın şuan ki durumunu biliyorum. Eğer eskiye dönersek gidecek dershane paraları ve mağdur olacaklar. Sizler için üzülüyorum diyecek başka söz yok. Bu arada bölümler arası geçişin kalkması çok güzel olur. Türkçe-mat alanına giden anti matematikçiler sözellere yığılma yapıyordu şimdi ne yapacaklarını çok merak ediyorum.

Danıştay'ın yürütmeyi durdurma kararının sebebi:

"Bu durumda, dava konusu kararın 3, 4. ve 5. maddelerinin, dayanağı yasa hükümlerine aykırı olduğu gibi eğitim sisteminin, hukuka uygun oldukları istikrar kazanmış yargı kararları ile de ortaya konulmuş olan amaç ve ilkelerine, hukuka ve hakkaniyete uygun değildir. Dava konusu kararın uygulanması halinde telafisi güç ve imkansız zararlar oluşacağı da açıktır" denildi.



Alıntı:
Wolkanca

Hiç yorum yok: